Debata: Przyszłość pracy i śmierci – jakie czekają nas zmiany?


sobota, 19 maja, godz. 18:00 | Iluzjon

Debata: Przyszłość pracy i śmierci – jakie czekają nas zmiany?

po filmie „Przyszłość człowieka pracy” reż. Sean Blacknell, Wayne Walsh

Debata w języku polskim

Partner: Jutronauci / “Gazeta Wyborcza”   

Nadchodzi złota era w historii ludzkości: pracować będą za nas roboty, a powłoka cielesna przestanie być ograniczeniem dla naszego życia. Nieśmiertelny człowiek pozbawiony pracy będzie mógł się oddać niczym nieograniczonej konsumpcji i kreacji. A może nadchodzi czas kryzysów społecznych, świata jeszcze bardziej podzielonego na wąską grupę uprzywilejowanych nadludzi i pogrążonych w depresji masach. Jak będzie wyglądać rzeczywistość po kolejnej rewolucji technologicznej?

W debacie udział wezmą:

prof. Dariusz Jemielniak – teoretyk zarządzania, profesor nauk ekonomicznych specjalizujący się w zarządzaniu wysokimi technologiami i organizacjami otwartej współpracy, kierownik Katedry Zarządzania Międzynarodowego oraz centrum badawczego CROW w Akademii Leona Koźmińskiego, założyciel grupy badawczej NeRDS (New Research on Digital Societies)

prof. Michał Buchowski –  antropolog społeczny, filozof, kulturoznawca, Dyrektor Instytutu Etnologii i Antropologii Kulturowej UAM oraz Centrum Badań Migracyjnych. Członek rad redakcyjnych kilku międzynarodowych czasopism, w tym „Social Anthropology”, „Journal of Language and Politics” i „Socialni Studie”.

Jakub Michalski – przedsiębiorca i inżynier, który wraz z trzema wspólnikami stworzył firmę Versabox, produkującą autonomiczne roboty intralogistyczne do optymalizacji i automatyzacji procesów transportu w procesach przemysłowych.

Debatę poprowadzi:

Mariusz Kania – z wykształcenia doktor antropologii kulturowej i magister archeologii. Przed laty podróżnik, a od 2016 r. redaktor działu zagranicznego w „Gazecie Wyborczej”. W przeszłości pracował jako ochroniarz w fabryce, wykładowca na wyższej uczelni i stażysta w MSZ. W latach 2010-2014 prowadził intensywne badania terenowe w Birmie, gdzie badał funkcjonowanie ideologii w praktyce dnia codziennego. Wierny uczeń Karola Marksa, G.W.F. Hegla i Slavoja Žižka.