Obscuro Barocco

Obscuro Barocco
reż.Evangelia Kranioti/Francja, Grecja/2018/60 min
miejsce
data
czas

Luana Muniz, niedawno zmarła ikona subkultury queer, oprowadza nas po piekle, czyśćcu i niebie Rio de Janeiro. Jako narratorka i bohaterka prezentuje swoją wizję stolicy jako miasta karnawału, transformacji, ale i biedy. Miasta, które przywdziewa barwne szaty, by pod jaskrawym makijażem ukryć przedśmiertne drgawki; miasta w procesie ciągłej transformacji, która zaciera wyraźne granice jak transwestyta – granice płci na swoim ciele.

„Jeśli Rio byłoby osobą, byłoby transwestytą” – mówi Luana, a kamera reżyserki przebiega od skąpanej w deszczu panoramy miasta do oświetlonych promieniami UV, wymazanych farbą lub posypanych brokatem ciemnoskórych ciał. To, co się mieni i przyciąga uwagę publiczności z całego świata, nie jest jednak wolne od społecznych i politycznych uwarunkowań. Senne hipnotyczne obrazy karnawału ustępują miejsca politycznemu wiecowi, podczas którego transwestyci domagają się prawa decydowania o swoim własnym ciele. Ciało transwestyty – w zależności od kontekstu – staje się dziełem sztuki, polem walki, bronią.

DŁUŻSZY OPIS
KRÓTSZY OPIS

  • czas trwania:
    60 min
  • kraj/rok:
    Francja, Grecja/2018
  • reżyser:
  • zdjęcia:
    Evangelia Kranioti
  • produkcja:
    Tropical Underground Image
  • wybrane festiwale i nagrody:
    2018 – MFF Berlin: Teddy Award

Inne filmy z sekcji

Historie intymne

Jutro albo pojutrze
Minding the Gap
Westwood: punkówa, ikona, aktywistka
Westwood: Punk, Icon, Activist
Pokolenie pieniądza
Generation Wealth
W tenisie love znaczy zero
Love means zero
 
Doc shop
Kup nasze filmy na DVD
NEWSLETTER
Zapisz się do newslettera